Laddstolpar

Få förbrukningen från laddstolpar

på lägenhetsavin

 

Laddstolpar blir allt vanligare i takt med att antalet elbilar växer stadigt.

I villor står ägaren för installation av laddbox och elabonnemang, och lika naturligt finns möjligheten för bostadsrättsföreningar att låta hyresgäster av laddplatser betala för elbilens förbrukning.

 

Infometric fungerar som ett bollplank mellan bostadsrättsföreningen och installatören för att säkerställa att vi kan leverera debiteringsunderlag.

Vill du veta mer?
Klicka och fyll i formuläret nedan
så kontaktar vi dig.

  • Kontaktuppgifter

  • Skriv in organisationsnummret med 10 siffror
  • Om föreningen

  • Ange ett nummer som är lika med eller större än 1.
  • Tekniska förutsättningar

  • Ange ett nummer som är lika med eller större än 1.
  • Installationen

  • Ange ett nummer som är lika med eller större än 1.
  • Laddboxarna

Nyhet! Dynamisk laddning och dynamiska tidstariffer med Zaptecs laddstolpar

 

I samarbete med Zaptec erbjuder vi såväl dynamisk laddning och hantering av dynamiska tidstariffer. Med dynamisk laddning kan olika personer kan ladda sin bil på samma laddplats och få just den förbrukningen på hyresavin.
En stor nyhet hösten 2021 är att vi numera också kan erbjuda hantering av dynamiska tidstariffer, alltså hantering olika priser under dygnets olika timmar (hög- och låglasttider).

Vi är en Brf som funderar på att installera laddstolpar i vår förening. Hur ska vi tänka?

STEG 1

I ert anbudsunderlag bör det tydligt framgå att det skall vara M-Bus mätare i laddboxarna, alternativt laddboxar från Zaptec eller Easee där vi idag kan hantera mätinsamlingen och leverera debiteringsunderlag.

STEG 2

Laddboxleverantören eller installatören som ger er ett anbud på en totalentreprenad kontaktar Infometric så att vi kan säkerställa att anbudet uppfyller det som krävs för att vi ska kunna leverera debiteringsunderlag.

STEG 3

Efter det att laddboxarna installerats kan driftsättning och eventuell kommunikationsutrustning beställas via Infometrics kundportal. Detta görs av beställaren (bostadsrättsföreningen).

För beställning av driftsättning och/eller kommunikationsutrustning, klicka på länken nedan.

Till kundportalen